17 Ağustos 2016 Çarşamba

BİLMEK PARADOKSU

“Mittwoch”, yani çarşamba
Kelime anlamı “haftanın ortası”
Aslında kimse bilmez gerçekte
Haftanın ortasının
Perşembe olduğunu
Bir ben bilirim
Zavallı perşembeyi de
Bu yüzden severim

Ağaçların yapraklarını dökmesinin sebebinin
Yaprakların üstlerine basarak
Hazzın doruğuna ulaşmak suretiyle
Tanrı’nın iyi kullarını ödüllendirmesi olduğunu
Bir ben bilirim
Kötü kullar için sonbahar
Güzel değildir

Şeytan’ın bir sürü ismi vardır
Lucifer, Beelzebub…
Ve bu isimlerin anlamları…
Bunlardan yalnızca ben haberdarım
Tanrı’nın yarattığı Şeytan’ın
İsimlerinin anlamlarını bilmek
Bir tür ibadet olmalı

Senin süt beyazı güzelliğini
Bir ben görür, algılar ve
Bilirim
Sütteki kutsallığı bilmek de
Bana nasip oldu
Ama…
Seni bir ben
Bilmiyorum
Güzelliğin de senin bir parçan
Ama güzelliğinden arda kalan seni
O inandığım sonsuzluğu…
Sadece inanmak ve belki de
İnanmakla yetinecek olmak
Ruhumu hiç de şiirsel olmayan
Boşlukla dolduruyor
İnanmaktaki şüpheyi de
Bir ben bilirim
Şüpheler korkunç, acı verici
Benden geriye kül bile bırakmayacak kadar
Acımasız
Bunu sadece ben öğrendim

Seni her öğrendikçe
Daha da fazla bilmemek
Bilmenin en güzel hali

İçinde durmadan dönülesi döngü!

English Translation

2 yorum :

  1. Yine süt, yine beyaz ve yine senin beni bir cümle ile sarsan şiirlerin. Haftanın ortasını ben de hep çarşamba sayardım. Öyle de saymaya devam edeceğim. Perşembe sadece sana ait olmalı.
    İnanmaktaki şüphe, içinde durmadan dönülesi döngü, dönüp dönüp okunası şiir...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Yazı yazma konusundaki kararlılığımı kuvvetlendiren bu sözler... Böyle okurlar var oldukça sonuna kadar şiir yazmayı dünyamdan eksik etmeyeceğim. Çok teşekkürler :)

      Sil

UA-82280257-1